Indsigt og strategi
Translyft ville udfordre vanetænkningen og skabe en unik position i et marked, der er præget af ensartede produkter og en traditionel tilgang til fx markedsføring – og Creative ZOO blev inviteret med på rejsen.
Translyft ville udfordre vanetænkningen og skabe en unik position i et marked, der er præget af ensartede produkter og en traditionel tilgang til fx markedsføring – og Creative ZOO blev inviteret med på rejsen.
Translyft har produceret hydrauliske løfteborde siden 1960’erne og er i dag Danmarks største udvikler og producent. Med en ny administrerende direktør og medejer i spidsen ønskede den nordjyske virksomhed at skabe en helt ny position, der kunne udfordre det temmeligt traditionsbundne og prisfokuserede marked for løfteborde: En position, hvor det ikke handler om produkter men om løsninger, og en position, hvor Translyft er synonym med dansk håndværk, kvalitet, service og nytænkning.
Translyft var fra begyndelsen klar over, at det ikke alene handlede om markedsføring og ekstern kommunikation. De skulle først leve strategien fra inderst til yderst, og derfor var der stor fokus på det interne strategiarbejde og den interne forankring.
“Creative ZOO har evnen til at omsætte noget relativt diffust til noget konkret, fordi de tager sig tid til at forstå det kommercielle produkt – til trods for, at det kan være langt fra hverdagen.”
Creative ZOO har været med inde i maskinrummet fra begyndelsen og har ageret strategisk samarbejdspartner gennem hele processen. Vi har fungeret som sparringspartner og bidraget i de forskellige faser og processer.
Med afsæt i den fastlagte forretningsstrategi for Translyft har Creative ZOO udfoldet tankerne og visionerne i et brandingstrategisk fundament. Fundamentet omfatter blandt andet grundfortælling, tone of voice og visuel identitet, som tilsammen understøtter virksomhedens vision om at være en leverandør af løsninger, fremfor produkter. I samarbejdet mellem Translyft og Creative ZOO er forretningsstrategi og brandingstrategi udviklet sideløbende.
Det brandstrategiske fundament er blevet udfoldet på en ny hjemmeside og i en kampagne for Hygienic Design-løftebordene, verdens måske mest hygiejniske og rengøringsvenlige løfteborde.
For Creative ZOO er projektet et godt eksempel på indsigtsbaseret brandudvikling, fordi virksomhedens historie, DNA, målgrupper, brancheanalyser, sociologisk indsigt og tendenser mv. er smeltet sammen i de designløsninger og kampagner, vi har udviklet.
“Vi er superglade for den tillid, Jens har vist os. Vi blev inviteret med på hele rejsen fra de indledende strategiworkshops til de færdige kampagner. Hele vejen har vi talt åbent med Jens og teamet af passionerede medarbejdere om, hvordan vi kan være med til at udfolde deres potentiale, skabe en position og dermed udfordre tankegangen i hele branchen.”
Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak