En indsigtsbaseret og strategisk funderet visuel identitet giver din virksomhed maksimal gennemslagskraft i et hurtigt marked, hvor mod og nærvær spiller en afgørende rolle for din succes.
En visuel identitet er virksomhedens eller organisationens stemme i markedet fortalt i farver, skrifttyper, grafiske elementer og logo. Det er alt det, du ser – et afgørende element i brandingen, som understøtter virksomhedens ansigt udadtil og adskiller den fra andre.
Hvad kan du bruge en visuel identitet til?
En ny eller en opgradering af din visuelle identitet har mange fordele, hvad end du står med et nyt brand, produkt eller en rebranding. Blandt andet kan udvikling af en visuel identitet til en virksomhed eller organisation være med til at frisætte en masse positiv energi. På den måde kan det fx fungere som et effektivt ledelsesværktøj i en forandringsproces. Ved at lancere en ny, opdateret visuel identitet sender du et klart signal til markedet om, at du er en vital virksomhed, der er i udvikling og følger med tidens trends – det skaber troværdighed og tillid. Pointen er naturligvis ikke, at du konstant skal genopfinde dig selv, men vi kan lære meget af verdens stærkeste brands, der løbende justerer, optimerer og udvikler deres visuelle identitet.
Hvordan kan vi hjælpe dig med din visuelle identitet?
Desværre har mange virksomheder og organisationer en visuel identitet, der siger noget helt andet, end det de egentligt ønsker at kommunikere. Derfor er vi hos Creative ZOO af den overbevisning, at en visuel identitet altid skal være strategisk funderet: Den skal indtænkes og implementeres, så den understøtter og kommunikerer det vigtigste om virksomheden. Med andre ord sminker vi ikke en virksomhed med farver, former og fonte udelukkende for at larme - medmindre det tjener et tydeligt defineret formål og matcher brandet.
Hos Creative ZOO udvikler vi visuelle identiteter, der indrammer og formidler dit brand og din vision på kryds og tværs af platforme. Vi ved, hvor altafgørende en rolle din visuelle identitet spiller, når din virksomhed skal indtage sin position i markedet. Vores dygtige designere arbejder både analytisk og strategisk med at forstå virksomhedens marked, position, kunder, produkter og styrker, før vi skræddersyer de designelementer, den visuelle identitet består af.