czoo

Bytelab
Visuel identitet


Se mere

IT-virksomheden Bytelab har fart på deres nye leasing- og finansieringssystem, men de manglede identitet, der matchede de høje standarder. Vi greb udfordringen, og Bytelab fik et unikt visuelt udtryk.

Bytelab er Danmarks førende leverandør af IT-systemer til leasing og finansiering af biler. Bytelab er eksperter i software, men de ved også, at det ikke alene er bits, bytes og pixels, der gør forskellen. Det er menneskene bag, og det er evnen til at skille sig ud – i en branche, der for alvor har fart på.


Bedre brugeroplevelse for alle

Hastigheden, bilbranchen bevæger sig i, forudsætter også hurtig software. Bytelab har for længst knækket koden til bedre bilhandler online, hvor de med deres software tilbyder brugeren en bedre oplevelse; ved både finansiering og leasing - får både rådgivere og slutbrugere. Bytelab havde derfor brug for Creative ZOOs hjælp til at sikre, at den visuelle identitet matcher kvaliteten af deres software.

Kunde
Bytelab
Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO. Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Bilkøb skal være en oplevelse

Bytelab efterspurgte et visuelt facelift til at løfte deres nuværende identitet og ambitioner. Creative ZOO har derfor udviklet en helt ny brandidentitet til Bytelab, som afspejler deres mindset. Bytelab ønskede at appellere mere direkte til bilkøberen og bilkøberens rådgiver. Den nye identitet skulle indfange den kæmpe oplevelse, det er at købe en bil. Naturligvis kombineret med, at selve købsoplevelsen skulle være let, overskuelig og lækker.




Creative ZOO har lavet en casevideo om deres samarbejde med Bytelab.
Creative ZOO har i designprocessen ladet sig inspirere af følelsen hos bilkøberen, digitale elementer, sociologisk indsigt samt findings fra udviklingsworkshops. Creative ZOO har i designprocessen ladet sig inspirere af følelsen hos bilkøberen, digitale elementer, sociologisk indsigt samt findings fra udviklingsworkshops.
Creative ZOO har i designprocessen ladet sig inspirere af følelsen hos bilkøberen, digitale elementer, sociologisk indsigt samt findings fra udviklingsworkshops. Creative ZOO har i designprocessen ladet sig inspirere af følelsen hos bilkøberen, digitale elementer, sociologisk indsigt samt findings fra udviklingsworkshops.

Brugerens verden

I designprocessen lod Creative ZOO sig inspirere af følelsen hos bilkøberen, digitale elementer, sociologisk indsigt samt findings fra udviklingsworkshops. Med afsæt i værdier som intelligens, troværdighed, kvalitet, loyalitet og løsningsorientering har Creative ZOO skabt en identitet, der tager afsæt i kundens verden og gør det nemmere for rådgiveren at navigere i. Dette giver Bytelab muligheden for at positionere sig stærkere i fremtiden.

Nye klæder

Den nye identitet har bl.a. givet Bytelab et anderledes logo, som er en del af den grafiske nytænkning. Logoet spiller på flere digitale tangenter, der kombinerer pixels/bytes/biler. Elementerne skal ses som et mobilt og energigivende element, der tilfører dynamik til brandidentiten.


Bytelabs nye identitet omfatter også en ny grundfortælling, ny font og et app-ikon. Hele identitets-makeoveren er udarbejdet i en dyb orange med aubergine-farve som kontrast. Farverne er med til at skabe genkendelighed og understøtte brandværdierne. 

Creative ZOOs identitets-makeover har også give Bytelab muligheden for promovering med fx muleposer og relancering af kontorernes look. Creative ZOOs identitets-makeover har også give Bytelab muligheden for promovering med fx muleposer og relancering af kontorernes look.

Holdet bag

Martin Klein er senior designer hos Creative ZOO
Martin Klein

Senior Designer
+45 60 77 09 61
mk@czoo.dk

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Signe Schmidt er senior projektleder hos Creative ZOO.
Signe Schmidt

Senior Project Manager
+45 61 77 02 32
ss@czoo.dk

Lignende projekter

Ny visuel identitet til Hotel Opus, som er en del af hotellerne i Munkebjerg-kæden.

Hotel Opus

HumanAct har fået ny visuel identitet - udviklet og designet af Creative ZOO.

HumanAct

Ny visuel identitet til Paradisets Engle

Paradisets Engle

Sundmolehusene i Københavns Nordhavn har fået en visuel identitet, der matcher de værdier som byggeriet står for. Creative ZOO har udarbejdet den eksklusive og maritimt inspirerende identitet.

Sundmolehusene

Morten Søholm er forunder, senior partner og advisor hos Creative ZOO.
Morten Søholm

Strategic Advisor, Senior Partner
Concept & strategy

+45 60 66 30 60
ms@czoo.dk

Kontakt os, hvis du også drømmer om at få dit brand ud og leve i din visuelle identitet. Så tager vi en uformel snak om, hvad vi kan gøre for dig.