Skab, styrk og plej relationen til jeres medlemmer
Alle vil være en del af et fællesskab, de kan identificere sig med. Bliv endnu skarpere til at styrke båndet til og blandt jeres medlemmer og dyrke det, I har sammen.
Alle vil være en del af et fællesskab, de kan identificere sig med. Bliv endnu skarpere til at styrke båndet til og blandt jeres medlemmer og dyrke det, I har sammen.
Hvorfor er jeres medlemmer egentlig medlemmer hos jer? Er det på grund af rådgivningen? Rabatterne? Eller er det noget værdipræget og følelsen af, at her hører jeg til, og det her er en del af mig? For de fleste medlemsorganisationer er svaret både/og.
Uanset hvad, er jeres målgruppe defineret af det, de har til fælles. Og selvom det giver et naturligt forspring, bringer det også et stort ansvar. For når folk identificerer sig med en organisation, er de mere investerede og har flere holdninger. Medlemmer forventer at blive repræsenteret, og de beslutninger I tager (og ikke tager) har stor indflydelse på deres selvforståelse.
Det sætter krav til jeres brandidentitet. For hvem er I for jeres medlemmer og for verden. Det er her, vi kommer ind i billedet. Vi hjælper organisationer med branding og kommunikation til medlemmer, der vil inspireres, respekteres og føle tryghed i et solidarisk fællesskab med en mission.
Den er den relation, vi har for øje i vores arbejde med magasiner, websites, kampagner, sociale medier og alle de andre steder, I møder jeres medlemmer. På en måde der kan passe ind i redaktioner og kommunikationsafdelingers hverdag.
Hvis der er nogen, der kender jeres medlemmer, er det jer. Vores erfaring med medlemskommunikation har dog afsløret 5 must-win-battles.
Der skal nye metoder til at rekruttere og fastholde medlemmer fra Generation Z. Men det er en myte, at de unge ikke vil fællesskaberne. Så længe I er villige til at forny jer, lytte aktivt og give dem ressourcerne til at få indflydelse.
Medlemmer vil være en del af en organisation med kant, der står fast, tager chancer og viser tænder (også når de smiler). Mange organisationer har en lang historie med stolte traditioner, men pas på med at gå i stå eller bare følge med midterst i feltet – I skal gå forrest.
Den traditionelle envejs kommunikation har længe været en faldgrube, men for organisationer med stærke fællesskaber og investerede medlemmer er det endnu vigtigere at åbne op for dialog og diskussion.
Med nutidens krav om at være til stede på tværs af platforme skal historier og indhold i passe flere kontekster, uden at det blot duplikeres. Indtænk fra starten, hvordan jeres indhold kan versioneres, så det passer ind i platformenes unikke universer.
Medlemmer, der er stolte over deres fællesskaber, vil også gerne vise det frem. Det gøres bedst med flotte og iøjnefaldende magasiner. Indholdet er vigtigt, men det medlemmer viser frem og samler på skal også være lækkert at se på og røre ved.
Marie Bysted
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 52 10 05 05
mb|czoo.dk
Klar til en snak