Teatret Svalegangen

Et smukt, grimt og brølende godt samarbejde

Hvordan holder man et samarbejde levende, sjovt og effektfuldt i over 20 år? Med Teatret Svalegangen gør man det med mod, tillid og nysgerrighed. Sammen har vi udviklet et stærkt brand, et visuelt brøl og et væld af leverancer. I dag er Svalegangen et teater, der er langt større end sine kvadratmeter og konstant i bevægelse.

Et stærkt brand er ikke noget, man har. Det er noget, man bygger. I over 20 år har vi været med til at bygge Teatret Svalegangens visuelle, kommunikative og strategiske fundament. Sammen har vi udviklet kronhjorten som et ikon, der binder brandet sammen, og som har en stor genkendelighed.

Det har bare været ét aspekt af vores samarbejde, som har været med til at gøre en skæv outsider til en stærk spiller i dansk samtidsteater. Vores samarbejde har udviklet sig til et nært og tillidsfuldt partnerskab, hvor vi er med helt fra de første kunstneriske idéer til det sidste klik på “køb billet”.

Teatret Svalegangen laver altid forestillinger, der kan noget nyt. Derfor har vi skullet skabe, bevare og udvikle på et brand med en visuel og kommunikativ identitet, der både kan rumme variation og stadig sikre genkendelse. Svalegangen vil markere sig som et markant samtidsteater med kant, og det kræver et brand, der kan skære igennem støjen.

Det kræver også en samarbejdspartner, der forstår både processen bag scenen og i hjernen på målgruppen. Vi blev for 20 år siden inviteret ind i maskinrummet og har siden leveret alt fra strategisk sparring til salgsfremmende kampagner og nysgerrighedsvækkende design.

“Vi får en meget større synlighed gennem det arbejde, Creative ZOO leverer ind til os.”
Per Smedegaard
Direktør og kunstnerisk chef

Gennem tiden har vi udviklet sæsonprogrammer, forestillingsbilleder, markedsføringsmateriale, hjemmeside, strategisk kommunikation, merchandise og meget mere. Det har aldrig handlet om at markedsføre én forestilling. Det har handlet om at gøre Svalegangen til et brand, publikum har tillid til. Hvor man går i teatret, ikke bare for den enkelte forestilling, men fordi det spiller på Svalegangen.

Og når billetterne skal sælges, starter processen længe før, forestillingen får premiere,. Vi arbejder tæt sammen med både ledelse, dramatikere og instruktører for at sikre, at kommunikation og forestilling hænger sammen, og at der skabes et nålehul, hvor kronhjortens røde tråd altid kan trækkes igennem.

I dag er Teatret Svalegangen et brølende brand i Aarhus’ kulturliv. Publikum kender kronhjorten. De genkender grafikken. Og de har tillid til, at en forestilling her er værd at se – også når titlen er ukendt.

Det kræver noget særligt at holde et samarbejde i live så længe. Det gør man ikke ved at gentage sig selv. Det gør man ved at lytte, udfordre og udvikle sammen. Teatret Svalegangen er, og fortsætter med at være, ”smukt, grimt og brølende relevant”. Det kræver en samarbejdspartner, der tør brøle med. Det gør vi. Og det bliver vi ved med.

Relaterede cases

Morten Søholm
Strategic Advisor, Senior Partner
+45 60 66 30 60
ms|czoo.dk
Klar til en snak

Vil du også være en partner over de næste 20 år? Lad os starte med et møde. Kontakt Morten for en snak om, hvad vi kan gøre for jer.
SPOT-seminar: Gør ESG til en del af jeres kommunikation.
Kom til SPOT