Foto
Et klassisk ordsprog lyder, at ét billede siger mere end tusind ord. Hvis billedet er nøje tilrettelagt og bygger på en idé, der er forankret i en stærk strategi, kan det være et effektivt branding-instrument.
Et klassisk ordsprog lyder, at ét billede siger mere end tusind ord. Hvis billedet er nøje tilrettelagt og bygger på en idé, der er forankret i en stærk strategi, kan det være et effektivt branding-instrument.
Foto (-grafi), billede, selfie, key visual, 3D-visualisering – kær kunst har mange navne, og endnu flere anvendelsesmuligheder. Uanset hvad vi kalder dem, er der tale om teknikken at tage billeder med et fotografiapparat, at bearbejde dem digitalt og/eller fremkalde dem.
Og uanset hvordan vi bruger dem, er de identitetsskabende, åbne for fortolkning, opmærksomhedskrævende og så er de et uvurderligt redskab i branding og markedsføring øjemed. Tænk, at vi i dag kan trylle os til toppen af Himalaya eller en strand i Indonesien, når vi i virkeligheden sidder hjemme foran computeren i det danske gråvejr.
Fotos er effektive til at skabe virksomhedens fortælling samt styrke en ønskeposition i markedet, bl.a. fordi et velkomponeret billede både taler til fornuft og følelser. Desuden er det lettere for den menneskelige hjerne at afkode og lagre et stærkt og ikonisk billede – fremfor en masse ord. Foto har oceaner af funktionaliteter.
Det afhænger af dine ønsker, målgruppes behov og mediets potentiale, uanset om billedet fx skal fungere som forside på en hjemmeside, i annoncer, i årsrapporter, som præsentationsmateriale eller på de sociale medier.
Hos Creative ZOO er vi specialister i at være generalister – vi har kompetencerne til at fastholde et forkromet overblik, der stadigvæk er forankret i en forretningsunderbyggende strategi. Vi indleder altid med et grundigt indsigtsarbejde forud for produktionen, hvor vi klarlægger dit valg af fotostil: Skal det være et reportagefoto? Studiefoto? Konceptfoto? 3D-visualisering? Og hvordan skal stylingen være? Retoucheret eller naturlig?
Produktion af fotos er ikke en æstetik disciplin, men strategi forankret i den nødvendige håndværksmæssige forståelse af de foto-tekniske virkemidlers potentiale: Hvad end vi taler lokation, komposition, det gyldne snit, dybde-skraphed, modlys, statister eller lignende, sikrer vi resultatskabende fotos.
“Udvikling af visuelle ideer til forestillingsbilleder er en helt særlig disciplin, som kræver gensidig forståelse og stor tillid. Her er samarbejdet med Creative ZOO helt unikt.”
Jesper Vorre
Creative Director, Senior Partner
+45 52 10 05 04
jv|czoo.dk
Klar til en snak