czoo
Om os
Om relationsbrands
Job og praktik
Kompetencer
Cases
Vigtigt
Kontakt
CREATIVE ZOO
Ceresbyen 68 B, 8000 Aarhus
+45 38 400 500
Velkommen i vores forunderlige verden. Tag med på opdagelse, når vi nørder ned i de allermindste detaljer og mød ambitioner på højde med Mount Everest. Det er lige her, vi fortæller, hvad vi synes er vigtigt og hvad vi er optaget af.
Alle
Event - ER AFHOLDT
Vind et logo
Vil du vinde et logo til din virksomhed, så læs med her
Blog
Vi designer kommunikation
Men hvad er kommunikationsdesign egentlig?
Bureau
Showreel
Oplev vores 2016 på 90 sekunder
Bureau
Vi er flyttet
Fra baghus til palæ
Blog
9 trends du kommer til at mærke
Vi løfter sløret for de trends, du ikke kan undgå i fremtiden
Bureau
Creative ZOO har vundet Red Dot Design Award 2017
Creative ZOO har vundet Red Dot Design Award 2017
Blog
Disruption
Modeord eller megatrend?
Blog
Folkemødet på Bornholm 2017
Er Folkemødet pengene værd?
Blog
Folkemødet på Bornholm 2017
Leverer Folkemødet return on investment?
Blog
Podcast med passion
Læs en garvet podcastlytters anbefalinger
BLOG
GDPR: 5 ting på din huskeliste
Fokus på den nye markedsføringslov og persondataforordningen
Blog
"Bullshit"-ordbogen
Din ordbog til bureaubranchens mange "bullshit-ord"
Bureau
10 år hos Creative ZOO
Vi fejrer 10 års jubilæum med senior projektleder Kirsten
Blog
Hvordan bliver et logo til?
Følg med i processen når vinderen af vores logokonkurrence får et ny logo
Bureau
Showreel
Oplev essensen af Creative ZOO kogt ned til 100 intense sekunder
Blog
Lærkes fotoblog
En uge hos Creative ZOO - set igennem øjnene på en 9. klasses pige
Blog
Et univers af videoer
Video kommer i flere formater - og der er altid et, der passer perfekt til dig.
Blog
Specialdesignede skrifttyper
En verden af muligheder - for alle!
Blog
Kast dig ud i podcast
Skal du også i gang med at lave dit eget podcast?
Blog
Facebook anno 2018
Facebook ændrer sin algoritme. Hvad betyder det for organisationer?
Blog
Mediestrategi og –eksekvering
Find vej i junglen af mediestrategi og –eksekvering
Blog
Bliv klogere på Jodel
Vi fortæller, hvordan du kan bruge det 'nye' sociale medie
Blog
Du er dit brand
Branding omfatter "alt", du gør
Blog
Reklame uden kontekst er som kanelsukker uden risengrød
Blog
5 pointer om kommunikation til unge
Sådan kommunikerer du med dovne, hormonfyldte, goodieloving flokdyr (aka unge)
Bureau
Ny contentchef
Creative ZOO opruster med kreativ og knivskarp teamleder
Event - er afholdt
Seminar om magasinet
Magasinet: Under afvikling eller udvikling?
Blog
CSR-kommunikation?
Sådan får du succes
Blog
Skrifttyper
En verden i udvikling
Blog
"Bullshit"-ordbog
Din ordbog til den digitale verdens til tider uforståelige "bullshit-ord"
Bureau
Ny partner til Creative ZOO
Mød eller få et gensyn med Jesper Vorre
Blog
Blog
Det skal du tænke over, inden du går i gang med video
5 grunde til ikke at bruge video i din markedsføring
Blog
Offentlige organisationer er også brands
Blog
En seværdighed er også en hørværdighed og følværdighed
Blog
En god historie er med til at skabe værdi
Blog
Bløde værdier og hårde data går hånd i hånd
Blog
Nye medlemsformer kræver nye tanker. Og mod.
Blog
Fremtiden er i bevægelse
Motion graphics - fra tryllestøv til betydelig bevægelse
Bureau
Ny Digital Transformation Specialist
Vi byder velkommen til Thomas Brovst
Bureau
Samarbejde med Gymnasieskolen belønnes med Red Dot Design Award
Det belønner sig at være modige og bryde med konventionerne for fagblade. Sammen med Gymnasieskolen har vi vundet en Red Dot Design Award
Bureau
Magasiner, der tør, vil og smager
Creative ZOO (med)skaber magasiner, der tør mere, vil mere og smager af mere. Med en god blanding af, strategi, mod, kreativitet og godt håndværk laver vi trykte og digitale universer, der er værd at elske.
Blog
Sådan får du de unge med i fagforeningen
Arbejder du med kommunikation i en faglig organisation, så er det nok på tide at støve budskaberne af, hvis du vil have fat i den unge generation. Her er 6 gode råd til, hvordan du får Generation Z i tale.
Blog
Sådan finder du det rigtige navn
At vælge et navn er et stort ansvar. Ofte bliver det valgt for livet, og det kan være dyrt og/ eller besværligt at ændre - uanset om barnet er kød og blod-slagsen eller blod, sved og tårer-virksomheds-slagsen.
Viden
Skal jeres grundfortælling give gevinst? Så skal I gamble.
Du kan fortælle budskaber, som hverken gør skade eller gavn, eller du kan turde sætte noget på spil. Du kan skrive noget, alle er enige i eller du kan turde have en holdning. Her kommer et simpelt tip til at skrive en grundfortælling med schwung; en grundfortælling, der skaber engagement i stedet for ligegyldighed.
Blog
Det følsomme brand
De kongelige gør det, sportsstjerner gør det, politikere gør det, influencere gør det og skuespillere gør det. Det er blevet helt normalt at græde i primetime.
Blog
Få styr på din indsats på sociale medier i 2023
De sociale medier er ikke et sprint. Det er en Iron Man. Det er ikke blot én disciplin. Derfor har man fejlet fra starten, hvis man ikke har fået skabt sig struktur og overblik.
Blog
4 gode råd: Sådan løfter du magasindesignet til nye højder
Er det tid til at få nyt liv på siderne af magasinet? Er I gået kold i konceptet eller det visuelle udtryk? Fortvivl ikke. Vi har gode råd klar i posen til at revitalisere det gamle, elskede medie.
Viden
Alt du skal vide om at bruge fortællinger som et strategisk redskab
Vi vokser op med fortællinger. De fortælles igennem hele livet, og de fortælles alle steder. Læs mere om, hvordan du kan bruge fortællinger som et strategisk redskab til at puste nyt liv i strategidokumenter, nyhedsbreve, whitepapers osv.
Blog
Temperaturmåling: Hvad sker der på organisationernes medier?
Redaktionerne rundt omkring i de store organisationer er presset på tid, når der skal udgives historier til et hav af kanaler. Men digitaliseringen skræmmer ikke længere, og fravalg er blevet det nye sort.
Blog
Er dit brand en medarbejder-magnet?
Hvad er employer branding? Hvorfor er employer branding vigtigt? Og hvordan kommer du i gang med employer branding? Det er nogle af de spørgsmål, founding partner Morten Søholm svarer på i dette blogindlæg
Viden
Podcast: Kom tæt på fortællingen // sæson 2
Vi er klar med anden sæson af vores podcastserie "Tæt på fortællingen". Endnu engang sætter vi os ned med forskellige fortællere for at høre, hvordan de arbejder med kunsten/håndværket - for at blive inspireret og give inspiration videre. Vi snakker. Vi lytter. Og vi perspektiverer
Viden
Fem pointer om at fortælle
Vi tager et tilbageblik på sæson 1 og giver dig fem gode råd om dét at fortælle
Viden
Podcast: Tæt på fortællingen
Hos Creative ZOO elsker vi fortællinger og effekt, de tilføjer kommunikationen. Derfor har vi sat os ned med en håndfuld forskellige fortællere for at lære, blive inspireret og få stillet vores (og din?) nysgerrighed. Vi snakker. Vi lytter. Og vi perspektiverer
Viden
Ebog: Fortællingen som strategisk redskab
Vi har samlet tips, tricks, viden, tanker og eksempler i en manual til arbejdet med strategiske fortællinger. Og du kan hente den lige her
Viden
Anerkend, dyrk og udnyt tvivlen: Kommuniker effektivt til unge
De unge er i tvivl om uddannelses- og livsvalg. Uddannelsesinstitutioner er i tvivl om budskabs-, medie-, kanal- og så videre-valg. Vi elsker tvivlen. Og vi kan hjælpe med at gøre den til en styrke
Bureau
Ny oprustning på designteamet
Vi byder velkommen til Mikkel Krogh på designteamet hos Creative ZOO. Mikkel kommer med 25 års erfaring som grafiker i rygsækken, og vi er spændte på at se hans talenter udfolde sig i bureauet.
Blog
Et tilbageblik på årtiet der gik
Tre forandringer, der giver et indblik i den rejse, Creative ZOO har været på det forgangne årti. Læs med!
Blog
Det gode brandambassadørskab begynder (også) med WHY
Employer branding og employee advocacy er populære initiativer på de danske arbejdspladser i disse år. Men er der i virkeligheden tale om symptombehandling? Tales der uden om det reelle problem?
Blog
Det gode magasin – og tre ting, der kan stå i vejen for det
Det gode magasin kan noget helt unikt. Men der er behov for løbende udvikling, opløsning af siloer og fokus på helheden i kommunikationen
Blog
Meningsfuld medlemskommunikation: Hvad mener vi?
Det er ikke alene vigtigt, at budskabet giver mening. Organisationen skal give mening
Det skal du tænke over, inden du bruger billeder i din kommunikation til unge
Du skal ikke bruge billeder i din markedsføring til unge, før du har styr på følgende.
Det skal du tænke over, inden du udvikler grafik og design til unge
Hvis dit design skal lykkes, skal du som minimum overveje fem forhold
Det skal du tænke over, inden du går i gang med video
Video er ikke svaret på alt – men nogle gange tæt på